De zomer van …

Op 4 augustus 2016, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport, Feestelijkheden

Erpe-Mere, zo kan je het wel stellen.  Onze gemeente is de laatste weken niet uit het nieuws geweest.  Ze heeft geel gezien van binnen en van buiten. Als N-VA konden wij daar alleen maar blij om zijn.  Zoals collega Van Vaerenberg zei, voor één keer zie ik de kleur geel graag. Het volksfeest rond Lucien Van Impe zijn Touroverwinning 40 jaar geleden heeft hier inderdaad voor gezorgd.  Het was een mooi feest met alles er op en er aan.  Raymond Poulidor “de eeuwige tweede” verwoordde het als volgt : “Ik kom van een zeer groot land, Frankrijk,  maar wij kunnen wel iets leren van deze kleine gemeente Erpe – Mere uit een klein land.  Proficiat, jullie hebben Lucien gevierd op schitterende wijze”

Nu de vlagjes en het geel stilaan verdwijnen in Erpe-Mere, terug naar de orde van de dag.  Als waarnemend burgemeester kan ik alleen maar vaststellen dat heel wat nieuwe projecten stilaan vorm krijgen.  Het kunstgrasveld op Steenberg moet deze maand klaar zijn.  De plannen van het bijhorend gebouw  zijn ook zo goed als klaar.  De plannen voor het “Huis van Cultuur” krijgen ook  meer en meer vorm.  Verlof of niet, er wordt naarstig verder gewerkt.

Ondertussen zijn we al bezig met de voorbereiding van Budget 2017.  Het klinkt misschien raar, maar na het verlof moeten we inderdaad ons Budget 2017 klaarmaken.  Terwijl we in 2018 al aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen zitten.  Het gaat snel, heel snel.

Meteen wil ik van de gelegenheid gebruik maken om alle Erpe-merenaren nog een fijne en zonnige maand augustus toewensen.   Geniet van de kermissen die er nog aankomen.  Laat gans Vlaanderen zien dat Erpe-Mere kan feesten zoals het hoort, allemaal samen, zonder problemen maar met des te meer warmte en plezier onder elkaar.