OCMW gaat (bijna) definitief op in gemeente

Op 9 februari 2018, over deze onderwerpen: Financiën, Nieuws van de OCMW-raad

In de volgende legislatuur (2019-2024) zullen gemeenteraadsleden meteen ook ocmw-raadsleden zijn. Er blijft een sociale raad, maar het aantal mandaten zal in globaal flink verminderen. Bovendien komt er ook een afslanking binnen het schepencollege. Een schepenambt minder voor Erpe-Mere, van 6 + 1 burgemeester naar 5 + 1 burgemeester. Onze gemeentesecretaris wordt Algemeen Directeur, prijskaartje blijft hier wel hetzelfde.

Erpe-Mere was één van de eerste gemeenten die één secretaris aanstelde en de personeelsdiensten samenvoegde. Tegen 2019 wanneer velen er nog moeten aan beginnen kan Erpe-Mere dit dossier afsluiten en is het alweer klaar voor een nieuwe uitdaging.

Uiteindelijk is het de bedoeling om de structuren te vereenvoudigen en het aantal mandaten te verminderen wat resulteert in efficiënter beheer en daardoor lagere kosten.

Minder uitgaven voor mandatarissen, betekent meer overhouden voor de burger! En daar gaat het uiteindelijk om.

Tom De Windt - Liliane Van Den Eynde - Pros De Winter

OCMW-raadsleden