Pimboli, een nieuwe thuishaven

Op 21 augustus 2017, over deze onderwerpen: HAH-blad, Jeugd & Senioren, Sociale zaken

De gebouwen in de Steenstraat te Mere werden opgeknapt en onze diensten zoals buitenschoolse kinderopvang, speelpleinwerking, kladder enz… worden vanaf heden hier ondergebracht. Een groot voordeel is dat alles op één plaats kan samenkomen.

Dat de “oude” Grasspriet een voorlopige oplossing is zal niemand verbazen. De gebouwen zullen binnen enkele jaren zelfs na deze opknapbeurt wel degelijk aan volledige vernieuwing toe zijn. Maar goed, tijdelijk kunnen we dus onze Pimboli hier onderbrengen. Hier kan dan ook de mogelijkheid aangeboden worden, om kinderen tijdens de vakanties op te vangen. Op zich dus een hele verbetering! Ondertussen zoeken we verder naar een definitieve oplossing, aankoop van een gebouw of de optie voor een nieuwbouw, allemaal vragen waarop we rustig een antwoord kunnen zoeken.

Alle kinderen van Erpe-Mere kunnen nu terecht in de Steenstraat te Mere en de containers op Steenberg maken dan weer plaats voor het Cultuurhuis. Opdracht gedeeltelijk volbracht.

En nu op zoek naar een definitieve plek waar onze kinderen voor altijd zullen terecht kunnen.

Gina De Brouwer

Gemeenteraadslid