Sluikstorten

Op 2 mei 2017, over deze onderwerpen: Financiën, Leefmilieu & Landbouw

Uit de gegevens over GAS boetes 2016 hebben sommige lezers afgeleid dat maar één boete van 75 euro werd geïnd voor het sluikstorten.

Een vertekend beeld. Naast de GAS boetes die de gemeente uitschrijft heb je ook nog de processen verbaal van de politiezone Erpe-Mere-Lede. Langs die weg werd ook nog eens 2000 euro ontvangen in 2016.

Dus de jacht op sluikstorters loont zeker. En ondanks al onze inspanningen blijven we last ondervinden van sluikstorten. De laatste tijd vinden we regelmatig heel wat afval in de bermen ter hoogte van de E40, vooral afkomstig uit het Brusselse, zoals we kunnen afleiden uit het afval zelf. Spijtig genoeg kunnen we niet altijd de daders vinden, ook al doen én gemeente én politie er alles aan om ook hier een oplossing voor te vinden. Zoals eerder vernoemde cijfers bevestigen.

Naast deze “grote” vervuilers heb je ook nog de “kleine”. Sluikstorten begint bij jezelf, stop er mee om vanop de fiets, vanuit de auto, blikjes enz… in de berm te gooien. Gewoon meenemen en thuis deponeren in de juiste zak, dat alleen al helpt ons Erpe-Mere een stuk properder te houden.

Dank bij voorbaat voor je medewerking.

William De Windt

Eerste schepen