Bespaar geld én energie, twee vliegen in één klap.

Op 23 december 2016, over deze onderwerpen: #Helfie, Financiën, Leefmilieu & Landbouw

Erpe-Mere steunt energiebesparende maatregelen.

Dankzij een samenwerkingsakkoord met Solva kan iedere inwoner van Erpe-Mere een renteloze lening afsluiten ten belope van maximum 10.000 euro over een looptijd van 7 jaar, dit kan gedurende het ganse jaar 2017.  Nul euro rente alsook nul euro dossierkosten. De gemeente neemt de rentelasten op zich en Solva zorgt voor de administratie.

Zo draagt Erpe-Mere op een financieel verantwoorde manier zijn steentje bij in het milieuvriendelijker energieverbruik van onze gemeente.

Het doel van de lening moet zijn, energiebesparende maatregelen in een particuliere woning op het grondgebied Erpe-Mere.  In volgorde: dakisolatie, HR ( hoog rendement) beglazing, en HR verwarming.

Inwoners die van deze renteloze lening gebruik wensen te maken of meer inlichtingen willen, kunnen contact opnemen met onze milieudienst via mail milieu [at] erpe-mere.be of telefonisch 053 60 34 00.

Alweer een stap in de goede richting voor ons milieu én voor ons persoonlijk budget.

William De Windt                                                                                                      Reinold De Vuyst

Schepen van financiën                                                                                             Schepen van milieu