Vrijwilligers JA!

Op 8 maart 2017, over deze onderwerpen: #Helfie, Sociale zaken

Ja, we werken met vrijwilligers op onze gemeente.  Sommige werkjes, beperkt in de tijd, en soms onmogelijk te combineren binnen een fulltime job, worden op onze gemeente door vrijwilligers gedaan.  Voor een relatief kleine vergoeding zorgen zij voor openen en sluiten van buurthuizen, toezien op gebruik van gemeentelijke gebouwen, opvang van verloren gelopen honden, enz… Je kan het zo gek niet bedenken of een vrijwilliger zorgt daarvoor. Het gaat zelfs zo ver dat mensen wandelwegen onderhouden over een bepaalde afstand in hun buurt.

Naast deze bestaat ook nog de vrijwilliger in onze straat. We kennen allemaal zo iemand.  En spijtig genoeg verdwijnen er meer dan er bij komen.  Een trend die al een tijdje aanhoudt, en die veel verenigingen voor enorme problemen plaatst.  De aflossing van de wacht is niet meer verzekerd.

Een pleidooi houden voor vrijwilligers is niet nodig, ze bewijzen zichzelf, elke dag opnieuw.

Daarom moeten we ze koesteren en vooral in deze “week van de vrijwilliger” willen wij hen een hart onder de riem steken.  Hen hartelijk danken voor hun onverdroten inzet, gratis belangeloos voor niets.  En ja, ze hebben alle kleuren, of beter gezegd, ze komen uit alle partijen, soms zelfs hebben ze helemaal geen kleur en komen ze uit geen enkele partij.  Maar allemaal hebben ze hetzelfde hart, een gouden hart, dat klopt voor alle mensen, jong en oud, arm en rijk, ziek en gezond.

Die mensen verdienen onze steun en dat maken we duidelijk door een beleid dat openstaat voor allerhande verenigingen.  Financieel en materieel kunnen ze beroep doen op de gemeente.

N-VA Erpe-Mere is daar fier op en wil er alles aan doen om dat zo te houden.

William De Windt

Schepen Personeel