Presentatie 'Cultuurhuis'

Op 26 november 2016, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws en activiteiten, Financiën, Gemeenteraad, Ruimtelijke ordening

Op de locatie van het vroegere containerpark aan het GAC Steenberg komt een nieuw cultuurhuis met een prachtig zicht op de vijver.

Het nieuwe cultuurhuis krijgt heel wat meer functies dan louter een grote zaal van 17 op 20 meter met +/- 350 zitplaatsen en inschuifbare tribune voor optredens, voorstellingen en tentoonstellingen. Er komt een industriële keuken voor kookactiviteiten, er zijn verschillende vergaderlokalen, de vrijetijdsdienst met de afdeling cultuur en toerisme zal er gehuisvest worden en er zijn lokalen voor de academie voor muziek en woord voorzien.

Het culturele leven zal floreren!

Het gebouw in de vorm van een trapezium komt in het niveaurijke gebied en de vijver wordt het uitkijkpunt vanuit de foyer. Om hinder voor de buren te beperken, komt de ingang in de richting van het OCMW. Er worden ook nog extra parkeerplaatsen voorzien. De start van de bouwwerken die 6,35 miljoen euro kosten, zijn gepland voor de jaarwisseling 2017-2018. De eerste gebruikers zijn welkom vanaf eind 2019.

Deze meerderheid werkt, letterlijk en figuurlijk!

Uit de presentatie van het cultuurhuis zal ook blijken dat de natuurrijke omgeving een belangrijke factor is voor de situering en indeling ervan. Rond de vijver wordt het kwalitatief groen bewaard en wordt het zicht op de vijver versterkt.

Het N-VA-bestuur is dan ook uitermate tevreden. De verandering werkt!