Wagenpark volledig vernieuwd voor Erpe Mere

Op 2 september 2015, over deze onderwerpen: Economie & Werk, Financiën, Leefmilieu & Landbouw

Het is zo ver!  Op onze eerste gemeenteraad na het verlof werd definitief beslist om 2 CNG voertuigen aan te kopen voor de technische diensten van Erpe Mere.
CNG voertuigen hebben we al meerdere malen besproken.  De voordelen zijn duidelijk, milieuvriendelijk, economisch verantwoord, en meer nog, met rijden op aardgas geven we als gemeente het goede voorbeeld.  Bovendien krijgen we de steun van Eandis die ook nog eens voor een gratis vul - installatie zorgt voor onze gemeente.

Bovenop deze vele voordelen kunnen we met deze aankoop ook nog zeggen dat ons wagenpark volledig aangepast werd aan de noden van vandaag.  Al onze voertuigen die aan vervanging toe waren zijn vernieuwd en dat merken we ook aan onze onderhoudskosten.  Alle medewerkers op de buitendienst beschikken nu over een aangepast voertuig en kunnen hun taken uitvoeren zoals het hoort.  Efficiënt werken, zo hoort het.
Samen met onze coalitiepartner willen we nu ook nog het wagenpark voorzien van een Track and Trace systeem om te zien hoe we ons vernieuwd wagenpark nog beter kunnen inzetten dan vandaag én hoe we onze verplaatsingen kunnen optimaliseren binnen onze gemeente.  Dit leidt op zijn beurt naar nog minder onderhoud envooral minder verbruik. Efficiënt én effectief werken, en daarbovenop structureel besparen. Besparingen die jaar na jaar hun vruchten afwerpen, en die ruimte creëren om te investeren op andere domeinen.
Deze meerderheid kiest duidelijk voor een toekomstgericht beleid waar jaren later nog de vruchten van geplukt worden. Verantwoord veranderen noemen wij dat en dat in het belang van iedereen.