Wandeling Milieuraad

Op 19 oktober 2015, over deze onderwerpen: Leefmilieu & Landbouw

​Met zo'n 200 wandelaars werden de trage wegen in en rond Erondegem, Ottergem en Vlekkem platgelopen voorbije zondag 18 okt.

Al van bij de start was iedereen enthousiast, met een heerlijke tas koffie en dozen ontbijtkoeken werden we verwend nog voor we van start gingen.

Natuurpunt heeft gelijk gekregen, de Ardennen liggen in onze achtertuin. We hoeven maar onze deur uit te stappen en we bevinden ons midden in het groen. Erpe-Mere is een mooie gemeente en heeft aardig wat wandelwegen op zijn gebied, in alle deelgemeenten.

Ja, er is nog veel werk aan de winkel. Onze gemeente blijft dan ook flink investeren om te onderhouden en nieuwe wandelwegen aan te leggen.

Na de wandeling bij een heerlijke tas soep, door de vrijwilligers van de milieuraad zelf klaargemaakt, was iedereen het erover eens, dit moet opnieuw een vervolg krijgen. Welke deelgemeenten volgend jaar gastheer wordt weten we nog niet, maar één ding is zeker, de 200 deelnemers van dit jaar zullen er zeker bij zijn, en misschien jij ook?

In elk geval een dikke proficiat aan de milieuraad en de dienst milieu.

William De Windt