'De rode draad'

Op 28 oktober 2015, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport, Jeugd & Senioren

​De interventie van het sp.a gemeenteraadslid tijdens de gemeenteraad van gisteren 27 oktober 2015, was wel heel bijzonder.

Het was zeker niet de eerste maal dat in gelijkaardige interventies een gelijkaardige strategie wordt gebruikt. Wanneer de gemeente in de ogen van sp.a wat fout doet, komt dit het sp.a raadslid steeds aan de oren via inwoners die haar er hebben over aangesproken. Goed zou je kunnen zeggen, maar die bemerkingen kunnen ook direct en rechtstreeks naar het college doorgegeven worden. Maar gisteravond horen we dat zowat alle jeugdverenigingen gaan klagen over diverse thema's bij genoemd raadslid. Het is dus zeer bijzonder dat geen enkel ander raadslid uit de coalitie deze klachten heeft kunnen constateren, heeft ontvangen; hoewel de link naar de coalitiepartners me veel korter lijkt dan die naar het sp.a raadslid.

Laat één ding duidelijk zijn, de huidige coalitie zal op geen enkel ogenblik geen enkele vereniging in de kou laten staan, laat staan geen gehoor hebben voor en geen gevolg geven aan hun bekommernissen.