Erpe-Mere gaat verder in het ondersteunen van werk in eigen streek

Op 19 juni 2023, over deze onderwerpen: Economie, Financiën, Gemeentebeleid, Personeel
Werken in Erpe-Mere

Voor N-VA Erpe-Mere is werk in eigen streek altijd een belangrijk thema geweest.

Zo hebben we de afgelopen jaren op dit vlak een stevige reputatie opgebouwd. De mogelijkheden die bij ons nu al bestaan om niet dagelijks lange afstanden te moeten pendelen maar dicht bij huis aan de bak te kunnen komen worden door onze bevolking geapprecieerd.

"Bij het begin van deze legislatuur heeft het gemeentebestuur beslist volop in te zetten op lokale economie. Een goede plaatselijke economie bepaalt immers mee de welvaart van een gemeente" zegt Gerda Van Steenberge , schepen van lokale economie. "De aanwerving van een ambtenaar lokale economie was de eerste stap, het opstellen van een detailhandelsplan een volgende.“

Na deze twee stappen intensifieert onze gemeente nu haar inspanningen op vlak van werken in eigen streek: Samen met Voka Oost-Vlaanderen lanceren we met onze gemeente het online platform JobsIn Erpe-Mere. Hierop bundelen de bedrijven de  jobs die beschikbaar zijn in de gemeente. Bedrijven uit Erpe-Mere en omgeving zullen eenvoudig de koppeling met hun vacaturepagina kunnen leggen zodat het platform alle openstaande vacatures bundelt. Ook kleinere ondernemingen, vaak zonder vacaturepagina, kunnen eenvoudig hun openstaande jobs op de site publiceren. Momenteel zijn er reeds 17 bedrijven uit Erpe-Mere die gebruik maken van het platform om hun jobs aan te kondigen. Het is de ambitie van de partners om dit aantal snel te verhogen.

Voka Oost-Vlaanderen en het lokaal bestuur Erpe-Mere zetten deze unieke samenwerking op om zichtbaarheid te geven aan de bedrijven in de gemeente en de lokale vacatures beter bekend te maken bij de inwoners. Vaak pendelen inwoners grotere afstanden, terwijl de bedrijven in de eigen regio soms onbekend zijn terwijl er ook hier boeiende jobs (eind mei stonden er 228 vacatures open in Erpe-Mere) en tal van innovatieve bedrijven te vinden zijn. De link naar de vacatures vinden jullie hier: https://jobsin.vlaanderen/erpe-mere

Zo blijven we stappen zetten voor een efficiënte tewerkstelling in eigen streek met alle positieve gevolgen voor onze bevolking.