'De rode draad'

Op 26 oktober 2016, over deze onderwerpen: Financiën, Gemeenteraad
Gemeenteraad

Gemeenteraad 25 okt 2016: Erpe-Mere investeert 27mio euro.

Anja Vanrobaeys merkte cynisch op dat Sint Maarten miljoenen euro's rondstrooit.  Tja, voor de oppositie moet het natuurlijk pijn doen als je ziet dat de meerderheid​ dankzij een gezond financieel beleid dergelijke investeringen kan voorleggen.

​Hoe kan dat nu?

Na een periode van ​besparingen en flinke afbouw van de schuld is ruimte vrij gekomen om nieuwe leningen aan te gaan​. Wij ramen zo'n 10 mio euro ​ te gaan lenen. De toekomst zal echter uitwijzen of ​dat echt nodig ​zal zijn. De voorbije jaren konden we alle investeringen opvangen met eigen middelen.  ​Die nieuwe projecten zijn natuurlijk geen klein bier. ​Maar we blijven alert en zorgen er ​zeker voor dat we niet meer lenen dan nodig is.

Tering naar de nering heet dat. ​Want ook al is de rente laag, lenen kost ​altijd geld, en het belast je dagelijkse werking omdat er nu eenmaal ​jaarlijks dient terugbetaald te worden.

​We blijven het zeggen: "Een gezond financieel beheer ​is en blijft een topprioriteit voor ​N-VA Erpe-Mere!"

Met vriendelijke groeten,

​Sint Maarten