Pastorie Aaigem verkocht

Op 21 augustus 2017, over deze onderwerpen: Cultuur & Sport, Financiën, HAH-blad, Sociale zaken

Dat de verkoop van de pastorie van Aaigem vlot en goed verlopen is, was eigenlijk te verwachten.  Het gebudgetteerde bedrag van 250.000 euro werd ruimschoots overschreden.

Aaigem is en blijft natuurlijk één van de mooiste dorpjes van Erpe-Mere. Vandaar ook dat de verkoop ervan niet lang op zich liet wachten.

Na het verlof wordt de pastorie van Burst te koop aangeboden. Hopelijk kunnen we ook hier rekenen op heel wat geïnteresseerden. De opbrengst van deze gebouwen zal dienen om te investeren in het opknappen van de pastorie van Erpe. Deze pastorie moet op termijn onderdak bieden voor verschillende verenigingen, zoals nu al het geval is trouwens.

De heemkundige kring van Erpe-Mere blijkt ook geïnteresseerd te zijn om zich te vestigen in Erpe. Het is en blijft een mooi gebouw, en verdient een flinke opknapbeurt, zeker wanneer we er ook nog de heemkundige kring willen onderbrengen. Deze kring verzamelt voor het nageslacht heel wat historische gegevens over alle deelgemeenten van Erpe-Mere en verdient terecht een plaats, zeker in zo’n mooi beschermd monument als de pastorie van Erpe.

Wat het budget betreft blijft het op die manier een neutrale operatie en dat is dan weer mooi meegenomen voor onze financiën.

William De Windt

Schepen Financiën