Steenbergvijver krijgt grondige opfrisbeurt

Op 13 februari 2017, over deze onderwerpen: Financiën, Gemeenteraad, Leefmilieu & Landbouw, Ruimtelijke ordening

De vijver van domein Steenberg in Erpe-Mere krijgt een grondige opfrisbeurt. Aanvang van de werken wordt voorzien in de loop van de maand april. Gecombineerd met de oeververstevigingswerken worden ook heel wat recreatieve ingrepen voorzien.

Steenberg, een domein waar iedereen welkom is en het vooral aangenaam vertoeven zal worden.

Zo zullen er zes pontons komen om onze prachtige vijver toegankelijker te maken voor de vissers, wandelaars én rolstoelgebruikers. Er zal ook een brug van de bibliotheek naar een leeseiland gebouwd worden. Twee pontons aan de kant van het sociaal huis worden bereikbaar gemaakt voor kinderwagens en rolstoelgebruikers via een nieuw verhard wandelpad. Alle ingrepen samen kosten ongeveer 200.000€.

Deze meerderheid werkt, letterlijk en figuurlijk!

Ook het cultuurhuis, waarin verschillende grotere evenementen georganiseerd zullen worden, zal uitkijken op de vijver. Rond de vijver wordt het kwalitatief groen bewaard en wordt het zicht op de vijver versterkt. De gemeente wil van de vijver een centraal aantrekkingspunt maken.

Het N-VA-bestuur is dan ook uitermate tevreden. De verandering werkt!