Geslaagde zwerfvuilactie voor een natuurvriendelijk Erpe-Mere

Op 22 maart 2018, over deze onderwerpen: #Helfie, Afdelingsnieuws en activiteiten, Leefmilieu

Op woensdagavond 21 maart 2018 maakte N-VA Erpe-Mere serieus werk van haar geplande zwerfvuilactie. Resultaat?

Met al deze inspanningen kunnen we Natuurpunt Erpe-Mere een subsidie van 169,88 € overhandigen en werken we ook actief mee aan een propere en natuurvriendelijke gemeente.​

Grondige lenteschoonmaak

Over een traject van 4,53 km ruimde N-VA Erpe-Mere tientallen kilo’s afval op dat in greppels, kanten en paden achtergelaten werd. Door bewust deel te nemen aan deze actie, valt op welke grote aantallen sigarettenpeuken op straat blijven liggen. Dit afval is echter heel slecht afbreekbaar en vervuilt het grond- en oppervlaktewater. Een hardnekkig probleem dus, samen met plastieken verpakkingen en ander afval.

Blijvende aandacht voor zwerfvuil​

Zwerfvuil willen we dus blijvend onder de aandacht brengen. Deze zwerfvuilactie was dan ook een van de vele trajecten die door de Milieuraad van Erpe-Mere en het gemeentebestuur van 17 tot en met 31 maart 2018 uitgestippeld werden. Hiermee wil Erpe-Mere zoveel mogelijk burgers sensibiliseren, omdat schone buurten een gezamenlijke aangelegenheid zijn. En ook een aangenaam groepsmoment, zo bleek opnieuw tijdens de actie van N-VA.

Samen voor propere en aangename buurten

Met deze Grote Lenteschoonmaak roepen we iedereen graag op tot verantwoord burgerschap. Tijdens de actie merkten we op dat vele burgers hun buurt actief onderhouden en hierbij willen we hen ook hartelijk bedanken voor deze inspanningen.

Geen afval op straat gooien bespaart de gemeente bovendien tijd en geld, zowel wat betreft de opruimdiensten als de bescherming van de natuur en de Molenbeek. Zo kunnen we enerzijds kosten besparen bij de afvalopruiming, maar komt het afval ook niet in bodems en beken terecht.

Natuurvriendelijke straten en paden, dat is een doelstelling waar we met kleine inspanningen samen grote resultaten kunnen boeken.​

#zwerfvuilactie #ErpeMere #lenteschoonmaak #properegemeente​